Välkommen! Här bloggar konsthantverkare Maria Öqvist Öhman om färg, kreativitet, konsthantverk, hem och tankar.

2 februari 2013

Fixa rummet



Igår när lilla tjejen var på skolan, så gjorde jag en superstädning av hennes rum. En sådan städning som är bäst att göra utan henne. Då jag gick igenom alla teckningar, pyssel mm och valde vad som ska sparas. För fast hon vill, så går det inte att spara allting. Annars så tycker jag såklart att de ska vara med och städa för att lära sig, men igår blev det en vuxenstädning. När hon kom hem så sa hon att det var som om någon från tv varit här och fixat hennes rum, som om rummet var nytt. En sådan städning gör också att det är mycket roligare att leka i sitt rum igen. Som om man upptäcker alla saker på nytt. Fler bilder kommer, här är sänghörnan.
*
My youngest daughters room. Recently cleaned.

10 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

jag kan inte heller städa, du får komma och hjälpa

Iréne JB sa...

Jättefint. Kul kommentar också :)
Idag gör vi en sådan städning tillsammans. Det betyder att jag håller upp en sak/pyssel som jag hittat och barnen säger spara eller slänga. Min fundering blir ju var allt i sparashögen ska få plats...
Resultatet kommer i alla fall bli att det går att sitta vid borden och pyssla igen :)

Lena sa...

Superfint!
Tänk att jag faktiskt blir sugen på att städa barnens rum. Snacka om inspiration! :)

Jenny sa...

Å, minnen! Samma textila mönster ovanför sängen är jag också uppväxt med. Fint rum!

Hanna sa...

jättefint rum.
Ha en fortsatt fin kväll.
kram
HAnna

Emilia sa...

Så fint det blev! Gjorde också en sådan städning i dotterns rum förra veckan, men har bara hunnit röja och slänga än så länge. Finliret får vänta till sportlovet (och jag håller tummarna för att hon inte lyckas pyssla och stöka ner sitt rum för mycket fram till dess).

Pyssellycka sa...

Jag försöker undvika min sons rum, jag...

Linda sa...

Jag gjorde samma sak i lördags. Barnen var hemma men valde själva att befinna sig i en annan del av huset. :)

Sanna sa...

Åhh snacka om inspirerande! Nu vill jag bara fixa och dona i minstingens rum..bara jag får råd med färg skall jag köra igång.. <3

Fröken Prickig sa...

Kul att hon blev glad:)