Välkommen! Här bloggar konsthantverkare Maria Öqvist Öhman om färg, kreativitet, konsthantverk, hem och tankar.

17 november 2011

Home is where my heart is


Hemma. Det ställe på jorden där jag trivs allra bäst. Jag som har flyttat så många gånger har ibland fått undra över var HEMMA är egentligen. Kanske inte hemma är i den här stan eller i den här byn. Men jag är absolut hemma i det här huset. Och Räddisarna som kanske också ska flytta snart testar bara att posera på en stol här i mitt hemma.
*
Home is where my heart is.

11 kommentarer:

Big.J & Fläskis sa...

Jag har börjat tänka om mitt eget hem: Home is were your stuff are...

HannasHörna sa...

Hej! Vilka fina räddisar. Jag är också en riktig hemmaräv. Kram

Maria sa...

Ja, precis F, för dig så blir det säkert många tillfälliga hem. Du får packa en kappsäck.

Jenny sa...

Jag håller med - det finns inget bättre ställe än hemma :)
Fast ibland kan det vara kul att bort också ;) Men hemma bäst!

Jenny Bergvall sa...

Mysigt!!! Längtar till mitt HEMMA HUS!

Hannele på Hisingen sa...

jo, så är det, och i sitt eget hem får man göra precis som man bäst triv si ;)

till-vidas-ara sa...

Vacket är hemma där du är! och det känns så bra, så rätt för dig..älskar det ***

kramar Lycke

(och duu! jag vet med de där tre sista kilona..känns ju inte som man behöver..måste.., men nu börjar det barka av med mig..tänkte ju jag skulle ner till 52, men nu på 53 så backra jag och smäller i mig vad som falls :) jag vet..det är marginärt..men har jag fått för mig så har jag..

kramar Lycke

krajamaria sa...

Hemma kan vara på så många platser... Det är väll lycka att trivas på flera ställen? :)
Söta små räddisar!

millandante sa...

Vilket härligt inlägg!! Jag blir glad av att läsa ikapp här inne hos dig Maria!:)
Gillar dina julböcker att ta fram år efter år!

Kram:)

Big.J & Fläskis sa...

Nej det var J som skrev den första kommentaren! Haha, måste börja skriva det...

Lyllos sa...

Så sant! Det sköna med att åka bort är ju att komma hem :)
Trevlig kväll!